نوشتن خاطرات وزن را کاهش می‌دهد . اگر شما هم فردی هستید که مشغول رعایت یک رژیم غذایی منظم و سفت و سخت است، شاید دانستن یک نکته باعث آرامش خاطرتان شود؛ اینکه بدانید یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که برای کاهش وزن در اختیار دارید چیزی نیست جز نوشتن با قلم و کاغذ!
این موضوع، داستانِ جذاب یک کار تحقیقاتی و نتایج جالب و باورنکردنی آن‌که، پیشنهاد‌ می‌کنیم حتما آن‌را امتحان کنید.

اخیرا یک مؤسسه معتبر تحقیقات سلامت در آمریکا به نام «کی‌سر» مقاله‌ای به چاپ رسانده که در آن بیماران شرکت‌کننده در یک مطالعه، به‌خاطر «نوشتن»، دوبرابر بیشتر وزن کم کرده‌اند.
در حالی که آمـریکایی‌ها سالانه ۳۵ میلیارد دلار به‌خاطر محصولات مرتبط با کاهش وزن هزینه می‌کنند، استفاده از یک قلم و به‌کارگیری انگشتان و تأثیر فوق‌العاده آن می‌تواند برای کسانی که به‌دنبال روش‌هایی ارزان‌تر و سالم‌تر برای کاهش وزن خود هستند خبر بسیار خوبی تلقی شود.
ابتدا ببینیم در این کار تحقیقاتی مؤسسه کی‌سر چه اتفاقاتی رخ داده است.

تحقیق نوشتن خاطرات وزن را کاهش می‌دهد

در این مطالعه تمرکز دانشمندان روی تأثیر روش‌های مختلف کاهش وزن بوده است که روی هزار و ۵۰۰ بیمار بزرگسال دارای اضافه‌وزن انجام گرفت. شرکت‌کنندگان در این مطالعه در کلاس‌های تغییر سبک زندگی که توسط همین مؤسسه برگزار می‌شد شرکت کردند. در این کلاس‌هاجلسات گروهی هفتگی، ورزش منظم، رعایت یک رژیم برای تأمین سلامت قلب و عروق و عدم‌مصرف الکل و در آخر نوشتن خاطرات غذاییگنجانده شده بود.
بعد از ۵ماه شرکت‌کنندگان به‌طور متوسط چیزی نزدیک به ۶ کیلوگرم وزن کم کردن بودند. اما نکته جالب اینجا بود که افرادی که بیش از ۵ روز در هفته خاطرات غذایی خود را نوشته بودند، دوبرابر افرادی که خاطرات خود را نمی‌نوشتند، وزن کم کردن بودند! و نکته مهم‌تر اینکه این گروه وزن خود را حفظ کرده و دیگر به وزن قبلی برنگشته بودند. ادامه مطلب در سایت منبع.

منبع مدیریت استراتژیک بدن


مدیریت بدن خاطرات ,مؤسسه ,نکته ,کاهش ,نوشتن ,نوشتن خاطرات ,کاهش می‌دهد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هواداران مهران مديرى وبلاگ تخصصی فیلم و سریال haniyehnia همطاف فروش رطوبت سنج | رطوبت سنج دیجیتال در اینستروسنتر 02188325739 دانلود سرا